باز شدن و یا به اصطلاح گشاد شدن واژن موضوعی است که امروزه بسیاری از بانوان ما با آن درگیر هستند و عدم رضایت کافی در رابطه جنسی نتیجه ی این مشکل بزرگ می باشد. بسیاری از بانوان از روش هایی مانند جراحی استقبال نمی کنند و به دنبال روش های امن تر و به قول معروف غیر تهاجمی هستند که رفع گشادی واژن با لیزر بهترین روش ممکن برای این افراد می باشد.


نحوه ی عملکرد تنگی واژن با لیزر
در هنگام استفاده از لیزر جهت تنگی واژن با لیزر، بعد از وارد کردن آن به واژن دو بازه لیزر از دستگاه به واژن ساطع می شود. درابتدا باعث می شود تا کلاژن سازی و الاستین سازی بافت واژن افزایش یابد و به طبع آن باعث تقویت بافت داخلی واژن می شود که تمام این عوامل در آخر باعث ترمیم دیواره ی واژن و تنگ شدن آن می شود.


انجام آزمایش قبل از عمل تنگی واژن با لیزر
هنگامی که جهت مشورت به دکتر زنان و زایمان معالج خود مراجعه می کنید، آزمایش هایی را جهت بررسی وضعیت واژینال شما تجویز می کند. چنانچه در نتیجه ی آزمایش ها عفونتی دیده شود، ابتدا باید جهت رفع آن اقدام نمایید.
همچنین آزمایش پاپ اسمیر هم قبل از لیزر جهت جوانسازی و یا ترمیم گشادی واژن، حتما باید گرفته شود.



چه کسانی کاندید تنگ کردن واژن می باشند؟
  • افراد سن بالا
  • افرادی که زایمان طبیعی داشتند
  • افرادی که خودارضایی با اجسام خارجی می کنند
  • افراد چاقی که کاهش وزن شدید داشتند


سن مناسب جهت درمان تنگی واژن با لیزر
به گفته ی پزشک متخصص زنان بهترین سن برای لیزر تنگی واژن حدودا بین 30 تا 55 سال می باشد، اما اگر مشکل شل شدن یا گشادی واژن دارید و در این محدوده ی سنی نیستید اصلا نگران نباشید ، کافیست به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و طبق صلاحدید پزشک خود نوع درمان خود را انتخاب و نسبت به آن اقدام نمایید.




تنگی واژن با لیزر روشی بدون درد
همانطور که گفته شد درمان گشادی واژن با لیزر روشی غیر تهاجمی است پس در نتیجه در این روش هیچ گونه دردی احساس نمی شود مگر در برخی افراد که دچار حساسیت های خاص در این ناحیه هستند که در آنها نیز شدت درد با کمک پزشک معالج به حداقل می رسد.


حتما بخوانید : جراحی زیبایی واژن با لیزر
حتما بخوانید : وازینوپلاستی



تنگی واژن با لیزر و درمان بی اختیاری ادرار
چنانچه این بی اختیاری به دلیل تونوسینه بافت مجاری ادراری باشد با انجام لیزر رفع خواهد شد اما در برخی موارد میزان شل شدن واژن زیاد بوده و همچنین افتادگی مثانه شدید نیز وجود دارد، در این صورت تنها روش ترمیم و درمان جراحی است و لیزر نمی تواند نتیجه کامل را داشته باشد.


تعداد جلسات لیزر جهت تنگی واژن
تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر تنگی واژن بستگی به نوع دستگاه و همچنین میزان گشادی واژن دارد. دستگاه هایی مانند لیزر مونالیزا که یکی از به روزترین و حرفه ای ترین دستگاه های موجود در بازار است، برای جوانسازی و تنگی واژن به طور همزمان حداقل 3 جلسه نیاز دارد.


مزایایی تنگ کردن واژن با لیزر
  • کاهش درد های مقاربتی
  • بهبود وضعیت لگن
  • سفتی بافت های واژن
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • بدون درد و خونریزی
  • کاهش شلی و جوانسازی واژن
  • از بین بردن خشکی واژن
  • از بین بردن خارش و سوزش واژن
  • روشن کردن رنگ پوست در ناحیه واژن
  • درمان آتروفی واژن پس از یائستگی
  • به دلیل استفاده از پروب های اختصاصی کاملا بهداشتی می باشد.
  • فرد پس از لیزر می تواند به راحتی در همان روز به محل کار خود بازگردد.

اقدامات پس از لیزر جهت تنگی واژن
عمل تنگی واژن با لیزر را اصطلاحا جزو موارد سرپایی می گویند، پس در نتیجه اقدام خاصی بعد از آن لازم نیست. فقط کافیست که دستورات پزشک را برای رعایت بهداشت فردی خود پس از لیزر انجام دهید و در مواقع خاص اگر پزشک معالج شما پماد یا دارویی تجویز کرد به طور منظم آن را مصرف نمایید.


ماندگاری تنگی واژن با لیزر موقتی است یا دائم؟
قدرت ماندگاری تنگی واژن با لیزر 2 سال است، و بهتر است حداقل در ماه 20 ام پس از لیزر به پزشک معالج جهت شارژ مجدد لیزر خود مراجعه نمایید.


هزینه تنگی واژن با لیزر چه مقدار است؟
معمولا بانوانی که جهت تنگی واژن با لیزر مراجعه می کنند علاوه بر رفع گشادی واژن برای جوانسازی و یا روشن کردن پوست قسمت تناسلی هم اقدام می کنند، پس به طور قطع نمی توان هزینه ای را محاسبه کرد.
در واقع هزینه ی تنگی واژن با لیزر به نوع دستگاه لیزر، تعداد جلسات، میزان شل و گشادی واژن و میزان جوانسازی بستگی دارد.


تاثیر قطع درمان گشادی واژن در همان سال های اولیه
چنانچه در همان سال های نخست درگیری با مشکل گشادی واژن برای لیزر اقدام نمایید می توانید نتیجه ی 100 در صدی درمان را بگیرید.
همانطور که می دانید با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می شود و بافت اولیه خود را از دست می دهند، اگر در سال های نخست که این تغییرات در حال انجام است برای لیزر مراجعه نمایید هم می توانید برای رفع تغییرات به وجود آمده اقدام نمایید و هم تغییرات آتی قابل کنترل خواهد شد.
همچنین با حداقل جلسات و میزان هزینه عمل تنگی واژن صورت می گیرد.



تفاوت دو روش جراحی تنگ کردن واژن و لیزر جهت تنگی واژن
  1. در روش تنگ کردن واژن با جراحی  قسمتی از آن مورد برش قرار می گیرد و در نهایت از بخیه های جذبی استفاده می شود اما در روش لیزر هیچ گونه برش، خونریزی و بخیه کاربرد ندارد.
  2. در روش جراحی 2 تا 3 روز پس از اقدام، فرد می تواند به سرکار برود در حالی که در روش لیزر همان روز فرد توان رفتن به سرکار را دارد.
  3. در روش جراحی نیاز به مراجعه به بیمارستان و بی حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی کامل است در حالی که در روش لیزر در کلینیک درمانی بدون اقدام به درمان می شود.
  4. در روش جراحی بعد بین 4 تا 6 هفته طول می کشد تا فرد بتواند رابطه ی جنسی داشته باشد اما در روش لیزر این مدت حداکثر 1 ماه می باشد.
  5. در روش جراحی فرد تنها یک بار می تواند اقدام کند و اگر بعد از جراحی باز هم مشکلی پیش آید انجام مجدد آن مشکل ساز است در حالی که در روش لیزر هر 18 تا 24 ماه می توان مجددا اقدام نمود.
  6. در روش جراحی تنگی واژن در یک جلسه انجام می شود اما روش لیزر حداقل 3 جلسه مراجعه نیاز دارد.
  7. در روش جراحی ترمیم هایی مانند افتادگی مثانه نیز انجام می شود در حالی که در روش لیزر این ترمیم ها امکان نخواهند داشت.
  8. به گفته ی  برخی از پزشکان متخصص معالج نتیجه ی درمان گشادی واژن با روش جراحی بهتر از روش لیزر خواهد بود.





 

فرم ارسال سوال جدید

پرسش و پاسخ

به مشاوره نیاز دارید ؟ با ما تماس بگیرید